Przebicie tunelu na budowie drogi S3 Bolków–Kamienna Góra

© inzynieria.com

Dziś (22 lutego 2022 r.) dojść ma do przebicia tunelu, który powstaje w ramach budowy odcinka Bolków–Kamienna Góra drogi ekspresowej S3

Chodzi o tunel, który w dokumentacji projektowej oznaczono jako TS-26. Do przebicia ma dojść około godz. 13 (media zostały zaproszone przed portal północny w miejscowości Sady Górne). To obiekt o długości około 2300 m, który po oddaniu do użytku będzie najdłuższym pozamiejskim tunelem drogowym w Polsce i jednocześnie najdłuższym wydrążonym w skale przy użyciu metody NATM (Nowa Austriacka Metoda Tunelowania). Taki sposób budowy wybrano z uwagi na duży przekrój poprzeczny dwunawowego obiektu.

Prawa nitka tunelu TS-26 będzie mieć 2273 m, a lewa – 2300 m. Szerokość użytkowa przekroju typowego wyniesie 12 m. Obiekt umożliwi przemieszczanie się zwierząt po powierzchni terenu.

W ramach tego odcinka powstaje jeszcze jeden tunel, o długości 320 m (technika odkrywkowa). Dzięki obu możliwe będzie poprowadzenie drogi S3 przez masyw Gór Kaczawskich i Gór Wałbrzyskich, między obrębami miejscowości Sady Górne i Nowe Bogaczowice.

W sumie zbudowane będą 33 obiekty inżynieryjne, w tym jeden most czy siedem wiaduktów w ciągu oraz cztery nad S3.

Odcinek Bolków–Kamienna Góra powstaje w nowym śladzie, na terenach gmin: Bolków, Stare Bogaczowice, Czarny Bór, Marciszów i Kamienna Góra. Gotowy powinien być w II połowie 2023 r. Jest elementem trasy S3 Świnoujście–Lubawka i szlaku Central European Transport Corridor (CETC-ROUTE65), łączącego Skandynawię, przez porty Świnoujście–Szczecin, z północnymi Włochami, przez Czechy i Austrię.



Czytaj więcej na: https://inzynieria.com/tunele/wiadomosci/63648,przebicie-tunelu-na-budowie-drogi-s3-bolkowkamienna-gora © inzynieria.com

Dodaj komentarz