W poniedziałek (28.02.2022) odbyło się oficjalne otwarcie Sudeckiej
Informacji Turystycznej w Kamiennej Górze w lokalu pod adresem Lubawka 4.
W spotkaniu wziął udział Burmistrz Miasta Kamienna Góra Janusz
Chodasewicz, CEO firmy Sudety.pro Krzysztof Wojtas oraz Jakub Nowicki,
marketing menager Galerii Sudeckiej, która jest partnerem powstającego
punktu informacji turystycznej.
Sudecka Informacja Turystyczna w Kamiennej Górze powstająca pod egidą
Sudety.pro i Miasta Kamienna Góra to miejsce, w którym turyści znajdą
informacje m.in. o aktualnych wydarzeniach, najciekawszych atrakcjach
turystycznych w okolicy i możliwościach spędzania wolnego czasu. W
lokalu znajduje się sklep, w którym oprócz pamiątek związanych z
Kamienną Górą i regionem, będzie można zakupić książki
historyczno-turystyczne i produkty regionalnych twórców.
W obiekcie będą w przyszłości dostępne również wystawy stałe o tematyce
historycznej i turystycznej oraz wystawy czasowe. Cyklicznie będą
odbywać się również spotkania z podróżnikami, regionalistami i
historykami (m.in. 7.04.2022 spotkanie z autorką Agnieszką Dobkiewicz).
Celem wszystkich tych działań będzie popularyzacja wiedzy historycznej,
krajoznawstwa, turystyki pieszej oraz przybliżanie lokalnej społeczności
i turystom walorów turystycznych okolicznych miejscowości oraz
zachęcania ich do korzystania z oferty kamiennogórskiej gastronomii,
bazy noclegowej oraz atrakcji turystycznych.
Sudecka Informacja Turystyczna pod egidą Sudety.pro
Kamiennogórska firma Sudety.pro to sudecka agencja PR i marketingu
specjalizująca się w komunikacji społecznej branży turystycznej regionu
oraz w marketingu terytorialnym.
Oprócz działalności z zakresu PR, firma realizuje projekty
historyczno-turystyczne takie jak np. Spacery Historyczne czy
Przewodniki Dźwiękowe Sudety.pro, z którymi można zwiedzać sudeckie
miasta w ramach turystyki indywidualnej – Karpacz, gmina i miasto
Kamienna Góra, Chełmsko Śląskie, Walim, Lubawka. Projekty te stanowią
ogólnodostępny sposób zdobywania wiedzy historycznej dot. sudeckich
miejscowości.
Ze względu na region działania i doświadczenie zawodowe zespołu agencja
wyspecjalizowała się w usługach dla sektora turystycznego oraz
samorządowego. Sudety.pro wspiera firmy w tworzeniu spójnego wizerunku –
przez działania on-line, a także organizację profesjonalnych eventów i
współpracę z lokalnymi mediami. Jest także częścią Stowarzyszenia
Agencji Public Relations. Dziś SAPR zrzesza kilkadziesiąt agencji z
całej Polski.